lørdag 28. mai 2016

NC3

God kveld!

Første norgescup er gjennomført for min del, og jeg hadde det kjempegøy.
Har vært litt hanglete en uke, og det har ikke blitt så mange turer på sykkelen, men nå er jeg så og si frisk, og det var deilig å kjøre ritt igjen. Denne helgen skjer det på Konnerud ved Drammen i en ganske så teknisk løype med relativt få høydemeter. Ble veldig glad i løypa tilslutt, noe jeg ikke hadde sett for meg da jeg var der og testa med Rye på torsdag. Alt som så skummelt ut ble til slutt lett som en plett, og det eneste jeg følte jeg ikke naila var rockgarden'en. Kjørte nok den tregeste linja der i dag, men ellers klarte jeg meg vel greit. Har nok kjørt fortere på sti før og, men det kommer seg. 

Elisabeth er i slaget om dagen, og det inspirerer! Norge har 2 OL plasser i år, og etter en tabbe for 4 år siden under sist OL, synes jeg hun her virkelig fortjener en plass! Jeg har ny hjelm og nye briller fra Rudy forresten!
Klikket perfekt i pedalen i det startskuddet gikk, men etter et par tråkk klikket jeg ut igjen og mistet rytmen litt. Da var det plutselig 5-6 stk foran meg, og flere av de juniorer. Ingrid, Elisabeth, Sylvi og Thea fikk en god luke fra start, men mot slutten av første runde nærmet jeg meg Sylvi. De andre hadde fått enda større luke, og jeg så de aldri igjen. Tapte ca. 1 minutt på runden til de foran og endte på en 3.plass 6 minutter bak Elisabeth og i underkant av 5 minutter bak Ingrid. Greit fornøyd da jeg ikke kunne forvente så mye mer med 1,5 uke uten hardøkter. Elisabeth vant og Sylvi kom på 4.plass, så vi var 3 Rye topp 4. Kult! Allikevel må jeg si jeg er litt skuffet over oppmøtet i dag. På Fiskum var det nesten 20 kvinner på start, og i dag var vi i underkant av 10. Det er litt dårlig! Håper flere klubber stepper opp rekrutteringen. I dag var det Terrengsykkelrittet i tillegg, så noen forsvant jo dit. Kjedelig når store ritt legges til samme dag. Burde være mulig å unngå? Håper uansett å se flere av maratondamene på start i rundbaneritt fremover, og flere damer generelt. Åja, du sykler bare for gøy? Ritt er jo dritgøy!!



De to raskeste hadde god margin i dag, men jeg har planer om å tette den luka med noen minutter allerede neste helg. Da er det stagerace i Oslo og Rye arrangerer! Det blir knallbra. Jeg har ikke kjørt "ryggen" (det tekniske partiet ned mot stadion på Langsetløkka) enda i år, og kjenner jeg er litt nervøs for det. Teit da jeg klarte meg fint i fjor og det ikke er noen grunn til at jeg ikke skal klare det i år og. Skal terpe litt til uka, og "blæste" som Sylvi ville sagt. #hardenthefuckup

Men aller først gjenstår det stafett på (i?) Konnerud i morgen, og jeg er på lag med Sondre Kristiansen og Jens Bergmann. Er klar til å gi full gass i en runde, og har troa på at vi kan gjøre det bra i morgen. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste for å kjøre en bra 2. etappe, og morro blir det nok uansett.

Vi skrives (jeg skriver) etter det!

Nå tar jeg kvelden. Sleep tight, don't let the bedbugs bite...

xoxo

Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar